MEDI-MART-TAX 

HÁZIORVOSI ÉS FOGORVOSI PRAXIS ADÓZÁS ÉS KÖNYVVITEL 

headerphoto
Mart László mérlegképes könyvelő, adótanácsadó
az egészségügyi vállalkozások menedzsere
vagyok


H-1095 Bp. Gabona utca 10. fsz. 2.
E-mail: medimartdent@gmail.com
Tel.: 06/1/788-66-46
Mobil: 06/70/545-78-24

Adószám: 79294412-1-43
Pénzügyminisztériumi nyilvántartási szám: 203869
Ev. nyilv. sz: 52065677

 

Szakterületem az egészségügyi vállalkozások, elsősorban a közfinanszírozott egészségügyi vállalkozások, fogászati alapellátás, háziorvosi alapellátás teljes körű menedzselése, könyvelése és a működéshez szükséges adóbevallások elkészítése, szakalkalmazottakkal összefüggő teljes körű, szakszerű ügyintézése.

 

Pályafutásomat egészségügyi szakdologózóként, klinikai fogászati higiénikusként kezdtem 2008-ban. Eredetileg informatikát tanultam Budapesten, a Neumann János Számítástechnikai Szakközépiskola és Gimnáziumbam érettségiztem. Érdeklődésem viszont mindig a humán szakterületek felé irányult, ezért ezt követően, gyermekvédelmet és szociális ügyek intézésével kapcsolatos tanulmányokat folytattam. Erős biológiai érdeklődésemnek és humanizmusomnak köszönhetőn, kezdetben fogászati asszisztens, majd klinikai fogászati higiénikus lettem, mely szakmámat végzésem óta művelek. A szakmai tanulmányok mellett felsőfokú jogi  és középfokú gazdasági tanulmányokat  is folytattam, majd letettem a mérlegképes könyvelő szakmai vizsgámat.  A Pénzügyminisztérium 2020 január 23-án könyvviteli szolgáltatásra vonatkozó engedéllyel nyilvántartásba vett. Szakmai meggyőzősésem, hogy önmagában a könyveléssel hosszútávú sikereket elérni nem lehet, ehhez adópotimailizálás szükséges, így 2021-ben adótanácsadó képesítést is szereztem a Budapesti Gazdasági Egyetemen.

Munkám mellett felmerült az igény és a lehetőség a gazdasági feladatok ellátására. Egészségügyi munkám mellett, dolgoztam közjegyzői, ügyvédi irodában, szakoktatói feladatokat láttam el egészségügyi szakképzésben, koordináltam kamarai feladatokat és foglalkoztam praxismenedzsmenttel. 2013-óta egészségügyi szakdolgozók szakmai vizsgáztatásában veszek részt kamarai delegálás alapján vizsgabizottsági tagként. Hamar világossá vált számomra, hogy a működtetési háttérfolyamatok szervezése, intézése, nekem való feladat. Széleskörű tapasztalataimat; (közigazgatási, informatikai, oktatási, szociális, egészségügyi, gazdasági), az egészségügy területén kívánom felhasználni a praxisok gazdaságos működtetése érdekében.

A folyamatosan szűkülő források, szűkülő finanszírozás és egyre növekvő anyagköltségek, munkáltatói tehek mellett, egyre fontosabbá válik a költséghatákonyság elősegítése. Mérlegképes könyvelőként is számomra az egészségügyi vállalkozások könyvelése a legizgalmasabb feladat, hiszen itt egyszerre kell úgy kialakítani egy elszámolási rendszert, hogy a törvényességen túl, a szűkülő források közepette, a minőségi betegellátás érdekében megvalósuljon a rendtábilitás. Bátran mondhatom, hogy ezirányú munkámat két szempont vezérli és hatja át: törvényesség, és hatékonyság. Ennek szellemében végzem munkám. Ez nem is olyan egyszerű feladat. Egyszerre kell jogi vonalon, egészségügyi és gazdasági vonalon gondolkodni, közben megvalósítani a napi ügymenet és betegellátás zavartalan lebonyolítását.

Folyamatosan képzem magam, rendszeresen járok továbbképzésekre, szabadidőben, a szakterülethez kapcsolódó jogszabályokat és adózási jogszabályokat olvasom. Napi szinten foglalkozom egészségügyi szakirodalmak tanulmányozásával valamint figyelemmel kísérem, a hazai egészségügyi szakpolitika alakulását.

Határozott meggyőződésem, hogy megfelelő adózási forma választása esetén, hiszen a jogszabályok többféle lehetőséget engedélyeznek, praxisa működtetése költséghatékonyabbá tehető! Munkám során kiemelt figyelmet fordítok, a folyamatos tájékoztatásra. Vallom, hogy a döntéseket nem a könyvelőnek kell meghoznia, hanem a gazdálkodónak, de a könyvelőnek feladata, és felelőssége a hiteles, naprakész, folyamatos gazdasági információk szolgáltatása, mert csak hiteles és naprakész információk alapján hozható megfelelő döntés. Ennek fényében több gazdasági forgatókönyv elkészítését követően tájékoztatom ügyfelemet, hogy álláspontom szerint számára melyik lenne kedvezőbb, természetesen kiemelt figyelmet fordítva mindegyik lehetőség előnyeinek, hátrányainak, esetleges kockázatainak valamint jogi előírásainak ismertetésére.
 
Könyvelői munkám folyamán támaszkodom az informatika korszerű hardveres és szoftveres eszközeire. Az adatbiztonság kiemelt prioritást élvez munkám során. Ennek érdekében többszörös biztonsági mentéseket végzek, több helyen tárolom ugyanazt a dokumentumot, a könnyebb előkereshetőség és adatszolgáltatás érdekében. Adat nem veszhet el!!! A hozzám érkező dokumentumokat érkeztetéssel látom el, legyen akár helyszíni átvétel, vagy közvetlenül hozzám érkező dokumentum. Ezt követően minden egyes beérkező dokumentum digitális archiváláson megy át .pdf konvertálásába. Havi zárásokat követően, a tárgyhavi könyvelés alátámasztása érdekében havi riportolás keretében kivonatot készítek. A tárgyévet követően, a papír alapú dokumentumokat átadás-átvételi jegyzőkönyvvel visszaszolgáltatom megbízomnak, de digitális változatának egy példányát örzöm, legalább az adó megállapításához való jog elévüléséig.
 
A könyvelői munka nagy precizitást, a vonatkozó jogszabályok naprakész ismeretét igényli. Számomra fontos az ügyfélelégedettség, hiszen a piacgazdsaság megfelelő működésének alapvető feltétele a bizalom, az üzleti etika. Ennek érdekében, a következetes, pontos munka elősegítése folyamán, ügyfelemtől átvételi elismervénnyel veszem át a könyvelendő bizonylatokat (számla, munkaidő nyilvántatás, selejtezési jegyzőkönyv, üzembe helyezési jegyzőkönyv, stb.) Tárgyévet követően azokat szintén átvételi elismervénnyel szolgáltatom vissza. Szükség esetén nagyobb beruházásoknál, tárgyi eszközök üzembe helyezésénél, amennyiben igény van rá, illetve számviteli politikától függően, részt veszek. Könyvelni csak szabályszerűen kiállított, a tartalmi és formai követelményeknek megfelelő bizonylat alapján lehet. Ennek érdekében tájékoztatom ügyfeleimet, hogy a belső előállítású bizonylatok kiállítását milyen formában és tartalommal érdemes kiállítani. Nem könyvelhető bizonylat esetén, kérem a javítást, vagy a bizonylat könyvelését, jogszabályra való hivatkozással, vagy a gazdasági ésszerűtlenség pontos indokolásával elutasítom. Bár nem gondolom, hogy erre sor kerülne, mégis fontos tájékoztatnom megbízomat erről, ugyanis a könyvelőnek kötelessége megbízóját tájékoztatni a könyvelésre és az adózásra vonatkozó jogszabályok előírásáról.

A minél szakszerűbb és pontosabb munkavégzés, valamint a nagyon összetett több látásmódot több szakmát igénylő problémák megoldása érdekében folyamatos kapcsolatban vagyok munkámat segítő adótanácsadó, mérlegképes könyvelő, közgazdász, ügyvéd és informatikus-irodagép technikus kollégákkal, valamint az adott szakterületek orvosszakmai képviselőivel. Napi szinten olvasom az adózás rendjére és a számvitel területére vonatkozó jogszabályokat. Részt veszek az adózási és számviteli területre vonatkozó törvénytervezetek szakmai véleményezésében.

Tagja vagyok a Magyar Egészségügyi Szakdolgozói Kamarának és a Mérlegképes Könyvelők Országos Egyesületének. A könyvelés területére szakmai felelősségbiztosítással rendelkezem.

Munkámat Bagarus Dávid jogi asszisztens segíti.




Ingyenes honlapkészítő